sobota 11. února 2012

Oblíbené

Dnes jedeme do hor. Nemá cenu jít spát. Prolítávám spřízněné blogy a zaujal mě seznam 10ti "knih, které byste měli přečíst, než vás dostane Alzheimer" na blogu http://www.malinovasona.com/. Pro sběratele a sběratelky tipů na čtení doporučuji bezva web www.databazeknih.cz. Stačí se zaregistrovat, vstoupit, kliknout na Můj profil, kam si můžete nasázet knížky, které jste přečetli, které si chcete přečíst a které doporučujete ostatním. Plus hodně dalších vychytávek. Snadná orientace, snadné vyhledávání autorů, knih, přehledy vydaných knih oblíbených autorů, atd...

Přemýšlím o své TOP 10 z novějších knih a přemýšlím, proč zrovna ony....

1. Abdolah Kader - Dům u mešity a Woodová Barbara - Panenky z ráje - pro poznání islámu z jiné strany a změny pohledu na něj - krásné příběhy
2. Irena Dousková na pokračování - protože prožívala ve stejném věku a stejné době to, co já a dokázala to napsat - vtipně
3. Safran Foer - Příšerně nahlas a k nevíře blízko - protože popisuje New York po pádu Dvojčat ne jako akční drama, ale jako rodinné drama ztráty a ještě očima malého dítěte. Ač tragické téma, knížka ponuře nevyznívá, prostě krásný čtení bravurně napsané

4. Erlend Loe - Doppler, Naivní, super, Ryba - nikdy nevím, jestli je to Fin či Nor, ale knížky mám ráda pro zvláštní styl humoru


5. J. Bernlef - Vyhasínání mozku Martina Kleina - pro ty, kterým už Alzheimer klepe na dveře - pro pochopení života
Tak já jedu a další pětku dokončím jindy, ráda si přečtu nějakých dalších TOP 10, máte-li někdo chuť se podělit

Žádné komentáře: