pondělí 16. května 2011

Synchronicita

Synchronicita je pojem, který zavedl do psychologie C.G. Jung jako označení pro příčinně nevysvětlitelné (akauzální) setkání dvou nebo více událostí v čase, které tím na úrovni prožívání subjektu získávají význam.(Wikipedie)
Jak jinak si mám vysvětlit, že poté, co jsem před týdnem viděla naživo v Praze sochy Olbrama Zoubka a následně rozhovor s ním v Hydeparku, jsem dnes "náhodně" otevřela staré číslo časopisu Střecha (5/99) - že ho jako prohlídnu a vyhodím ... no a při prohlížení jsem natrefila opět na Olbrama Zoubka a jeho půdní byt v Litomyšli. Na stěnách toho bytu visí dva obrazy Vladimíra Komárka. To už mě dostalo totálně, protože pro mě je Zoubek takovým Komárkem v prostoru nebo Komárek Zoubkem v ploše.
No, tak jenom nevím, co konkrétně pro mě tyhle synchronně následující události znamenají......možná, že vůbec nic...



Žádné komentáře: